פסק דין
בפני תביעה לתשלום 30,000 ₪ בגין הפרת הסכמים והתחייבויות הנתבעת.
העובדות הצריכות לעניין ותמצית טענות הצדדים:
בחודש ספטמבר 2012 התקשר התובע עם הנתבעת לקבלת שירוּתי טלפון ביתיים.
אליבא דתובע, הזמין מהנתבעת שירות עבור שני קווי טלפון ביתיים בתמורה לסך 140 ₪, כאשר באחד יהא התובע זכאי לשיחות ללא הגבלה ובשני (בקו שיועד לפקסימיליה), יהיה התובע זכאי ל- 500 דקות שיחה בחודש. בעבור 1,000 דקות שיחה לחו"ל, ישלם התובע לנתבעת 20 ₪ נוספים. לטענתו סוכם בין הצדדים, כי עבור החודש הראשון לא ישלם דבר ("מתנה ללא תשלום").
ביום 27/09/12 חובר התובע לרשת הנתבעת. מכאן התחילו התקלות שתוארו ע"י התובע כדלקמן:
לאחר התקנת הקווים התברר שמספר הטלפון שנמסר לתובע הינו קו המשויך לחברת הוט. לאחר יומיים של שיחות וטרטורים, הוחלף המספר למספר אחר.
כשהתקבל המספר החלופי התברר, שהנתבעת שייכה באופן שגוי את החבילות לכל אחד מהקווים, באופן בו הקו שיועד לפקסימיליה זכה לשיחות ללא הגבלה, כאשר דווקא הקו שיועד לשיחות יוצאות, הוגבל ל- 500 דקות שיחה בחודש.
לאחר ארבעה ימים הקו החדש שוב לא פעל ולא ניתן היה להוציא או לקבל שיחות.
למרות שסוכם שהחודש הראשון יהא ללא חיוב, כרטיס החיוב של התובע חויב בסך 102.92 ₪. כנטען בכתב התביעה, נציגי הנתבעת התחייבו בפני התובע טלפונית לביצוע זיכוי, אך עד למועד הגשת התביעה התובע לא זוּכּה.
למרות שהתובע התנתק משירותי הנתבעת כבר באמצע חודש אוקטובר, המשיך הוא לקבל הודעות חיוב מהנתבעת, הודעות שלא כובדו ע"י חברת האשראי (בהוראת התובע) וגררו מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים כנגדו.
התובע הבהיר שנתקל בהתנהלות רשלנית וטורטר בין נציגיה השונים של הנתבעת, כאשר למרות שהנציגים התחייבו שנציגים בכירים יחזרו אליו טלפונית, לא זכה לכל שיחה כאמור. התובע מנה בתשובתו לכתב ההגנה 11 מועדים בהם פנה לנתבעת, בנוסף לשיחה מיום 27/09/12. בשל התקלות והמחדלים המתוארים בתביעתו, התנתק התובע ביום 16/10/12 משירותי הנתבעת.
בתשובה לכתב ההגנה הוסיף התובע וטען, כי היה מנוי של הנתבעת לשירות השיחות לחו"ל בפרק זמן קצר בשנת 2005 ומאז, לא שילם דמי מנוי כלשהם. בשנת 2011 ביצע מספר שיחות אקראיות, הא ותו לא.
הנתבעת דחתה את טענות התובע. לטענתה, החל משנת 2005 היה התובע מנוי לשירות השיחות לחו"ל. ביום 05/09/12 הצטרף התובע לשירותי קווי הטלפון הביתיים. ההתקנה המקורית לא בוצעה מאחר שהתובע לא היה בביתו במועד שתואם עמו. ביום 20/09/12 שוחח התובע עם נציגה נוספת של הנתבעת, בחר להרחיב את ההתקשרות לשני קווי טלפון ולשנות את חבילת החיוג לחו"ל שאליה היה מנוי מלכתחילה.
הנתבעת הכחישה כי סוכם שהתובע לא יחויב בגין חודש השירות הראשון. בתמלול שצרפה נשמעת הנציגה אומרת לתובע, "חודש ראשון תקבל ב- 9.90" והתובע אישר זאת. לטענת הנתבעת, שיחות הטלפון מוקלטות באופן אקראי ואין ברשותה הקלטות של כלל השיחות שנערכו עם התובע.
באשר לתקלות הנטענות הובהר, כי בבית התובע הותקנו בשגגה שלושה קווים (במקום שניים). ביום 25/11/12 שוחח התובע עם נציגת הנתבעת בעניין החיוב השגוי. לאחר בדיקת הנושא התברר, כי עקב טעות בתום לב, חויב התובע בעבור שלושה קווים. התובע זוכה בתוך 10 ימים בגין החיוב ביתר בסך 47.22 ₪.
בתאריך 24/09/12 פנה התובע לראשונה למוקד התמיכה הטכנית והתלונן על קושי בהוצאת וקבלת שיחות באחד הקווים. בירור הנתבעת העלה, שבשל תקלה נקודתית, קיבל התובע מספר טלפון שנויד לחברת הוט. עם מתן מספר חילופי, נפתרה התקלה.
ביום 16/10/12 פנה התובע בבקשה לבטל את שירות הקו הביתי. מאחר שהתובע היה מנוי על שירותי השיחות לחו"ל, בנפרד משירות הקו הביתי, ובהינתן והתובע לא ביקש לבטל את שירות השיחות לחו"ל, המשיכה הנתבעת לשלוח לתובע חשבוניות בהתאם. בפועל התובע לא חויב בתשלום.
הנתבעת הוסיפה וטענה, כי במהלך תקופת ההתקשרות, נרשמה פניה אחת בלבד של התובע בנוגע לבעיה טכנית, כאשר ממועד הניתוק נרשמו אך 2 פניות לשירות הלקוחות של הנתבעת. פניות נוספות תועדו בנושאים אחרים כגון בירור לעניין שליחת ציוד הקצה.